Szukaj na tym blogu

czwartek, 16 czerwca 2016

Cała Polska Dzierga Piórkowe Sweterki

Dzięki Dorocie z bloga Knitolog w podroży trwa akcja dziergania piórkowych sweterków. O szczegółach akcji można przeczytać
na blogu Doroty: http://knitologwpodrozy.blogspot.com/2016/05/caa-polska-dzierga-piorkowe-sweterki.html oraz na Ravelry: http://www.ravelry.com/groups/cpdps. 

"Podstawowe zasady akcji:
  1. Start: maj 2016
  2. Zakończenie : koniec 2016 r.
  3. Cel: produkcja piórkowego sweterka, w ilości sztuk: 1, 2 lub 3, max 4 sztuki (więcej nie wolno)
  4. Wzór: dowolny, najlepiej jak najprostszy.
  5. Włóczka: taka z której można zrobić sweterek o wadze ok. 100 g ( może być trochę więcej ), czyli np. Alpaka Silk Dropsa, różne moherki, Kid Silki i inne tego typu.
  6. Terytorium działania: Polska i reszta świata.
Najważniejsza zasada jest taka, aby sweterek był lekki, łatwy i przyjemny :)"

Mój sweterek piórkowy powstał z 4,5 motków Alpaca Brushed Silk Dropsa w kolorze 9 Purple, na drutach 4,5. 







Sweter ma prosty fason, robiony jest ściegiem gładkim prawym. Tylko po bokach 3 oczka ( lewe, prawe, lewe) markują szwy boczne. W pierwszej wersji próbowałam urozmaicić przód wzorem warkoczy, ale na tej puchatej nitce warkocze wyszły niewyraźne
i zrezygnowałam z tego. Tył jest lekko wydłużony dzięki rzędom skróconym.
 












 Sweterek robiłam od góry metodą Contiguous wymyśloną przez Susie Myers. Na polskich blogach kilka osób bardzo przystępnie przedstawiło tę  metodę:
http://maba-handmade.blogspot.com/2012/02/moja-przygoda-z-contiguous-method.html
https://antosia2.blogspot.com/2012/03/testowy-czyli-pierwsze-koty-za-poty.html
http://sposobynadziergawki.blogspot.com/2015/04/metoda-contiguous-cz-1.html


 W tej metodzie podoba mi się wszystko oprócz tyłu sweterka tuż przy karku, który podchodzi bardzo do góry. Zastosowałam więc
w tej części rzędy skrócone.




17 komentarzy:

  1. Piękny piórkowy i w jedynym słusznym kolorze!
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Sweterek uroczy:)
    Pomysł bardzo kuszący, ale wzięłam sobie za punkt honoru dokończenie Ufo-ków... i tej wersji będę się trzymać ;) póki co;) ale nie wykluczam, nie wykluczam;)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obawiam się, że długo nie mogłabym nic nowego zacząć jeśli miałabym wykończyć wszystkie ufo-ki:) W miarę możliwości kończę powoli stare, ale też i zaczynam sporo nowych rzeczy i koło się zamyka:)Piórkowy polecam, akcja trwa jeszcze do końca roku, więc jest sporo czasu:)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Fajnie to wymyśliłaś z rzędami skróconymi z tyłu, ale chyba bym nie poradziła sobie z tym rozwiązaniem. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Halinko, na pewno dałabyś radę, to nie jest jakoś bardzo skomplikowane. Ostatnio pokazywałam koleżance na spotkaniu ten sweterek i też sobie taki robi, rzędy skrócone szybko rozgryzła:)

      Usuń
  4. Ojejku jaki piękny kolor :) Ja też w tym kolorze robię mój piórkowy ;) Cudnie Ci wyszedł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! Alpaca Brushed ma bardzo ciekawe kolory, ale ten szczególnie mi się spodobał. Twoja tez w tym zasługa, że tyle fajnych piórkowych sweterków powstaje:) Jeszcze raz dzięki za inspirację:)

      Usuń
  5. Piekny kolor swertrka piorkowego :)i czusty piekne, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Sliczny sweterek i pieknie wydziergany. Oczywiscie kolor - jedyny sluszny ale to moje osobiscie zdanie, bo mam ten sam kolorek Brushed, ktory czeka na wydzierganie. Mam pytanie odnosnie modelowania dekoltu. Moglabys prosze rozpisac troche dokladniej jak to robisz, ze wychodzi Ci taki piekny gleboki dekolt. Mnie zawsze podchodzi pod szyje. I moze tez ile oczek nabierasz i jak je rozdzielasz. Bylabym bardzo wdzieczna. Serdecznie pozdrawiam, ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo za miłe słowa:) Kolor oczywiście jedynuy słuszny i ulubiony:) Sweterek robiłam od góry metodą continuous. Przy robieniu od góry można sobie dowolnie kształtować dekolt odpowiednio dodając oczka. Ściągacz przy dekolcie robiłam na końcu. Nie nabierałam wszystkich oczek na górze przy szyi ale stopniowo dodawałam na dekolt i połączyłam dopiero jak miałam odpowiednią głębokość dekoltu nabierając jeszcze oczka na środek dekoltu, żeby był tak delikatnie zaokrąglony. Robiłam trochę notatek przy tym swetrze, ale jak się zapomniałam to dziergałam bez zapisywania i trudno mi tak z głowy wszystko odtworzyć. Spróbuję spisać to po kolei, może ze zdjęciami ale nie obiecuję, że to będzie bardzo szybko. Od jakiegoś czasu chodzi za mną spisanie swojego wzoru więc może jest to dobra okazja:)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
    2. Witaj Jolu, dziekuje za reakcje. Ja robie teoretycznie zupelnie podobnie jak Ty ale mimo wszystko dekolt wychodzi mi przewaznie za plytki. W trakcie robotki podczas przymiarek jest niby wszystko OK ale jak potem juz wykoncze i dorobie plise dekoltu, to i tak jest na styk.
      Ciesze sie bardzo, ze nie odrzucialas mojej prosby rozpisania wykonaniu sweterka tylko chcesz sprobowac. Super! okazja do spisania wzoru dla innych chetnych mniej uzdolnionych. Wiem, ze z czasem rozne bywa ale cierpliwie poczekam. Oczywiscie w miedzyczasie sama nadal bede probowac udziergac zadowalajacy mnie dekolt. Pozdrawiam wakacyjnie z zalanej sloncem Holandii!

      Usuń